Esbjergkommune.dk
Læs op Kontakt Indeks

Regentbesøg får egen hjemmeside

Dronningens besøg i Esbjerg 2. juni og på Mandø 3. juni kan følges på internettet både før, under og efter besøget.

Dronning Margrethe IIs besøg i Esbjerg sammen med prins Henrik den 2. juni bliver en af årets største begivenheder i byen. Der er lagt et omfattende program, og forud for regentbesøget har Esbjerg Kommune nu oprettet en hjemmeside, hvor interesserede kan følge med i besøgets faser og få mere at vide om dagen.

Hjemmesiden med adressen regent.esbjergkommune.dk giver en lang række oplysninger om dagens program, om omstændighederne omkring besøget, om kongehuset og Kongeskibet Dannebrog samt blandt andet om gardehusarregimentet, som skal eskortere regentparret og borgmester Johnny Søtrup med frue på karetturen gennem Esbjerg.

Desuden er der links til forskellige relevante hjemmesider i forbindelse med regentbesøget.

Siden er netop åbnet og er fortsat under udvikling. Der vil løbende blive lagt informationer ud, så man kan følge med i de spændende begivenheder i dagens løb.

Under selve besøget vil der også blive lagt såvel faste billeder som filmklip på hjemmesiden, bl.a. fra ankomsten ved Dokkajen på Esbjerg Havn, fra karetturen gennem byen, modtagelsen på rådhuset og besøget på Myrthuegård.

Billeder og filmklip vil blive lagt på siden i løbet af dagen, så folk, der ikke selv har mulighed for at være med, kan få et indtryk af dagens begivenheder.

For evt. yderligere oplysninger kontakt
Kommunikationskonsulent
Ole Asmussen
Tlf. 7616 1005